Δευτέρα 24 Αυγούστου 2009

μελιτζανένια μπικουτί με τυρί



μελιτζανένια μπικουτί με τυρί!
Γιατί μπικουτί; Γιατί μου θυμίζουν τη γιαγιά μου! Αυτήν, που ζει στην πόλη και ντύνεται από πάντα προσεγμένα, μοντέρνα και αέρινα! Σταθερή αξία σε όλες αυτές τις δεκαετίες τα μπικουτί της, κάθε νύχτα τύλιγμα, κάθε πρωί ξετύλιγμα.

Η χωραϊτισσα γιαγιά μου, μπορεί να μην διαθέτει την μαγειρική τέχνη της γιαγιάς από το χωριό αλλά όταν μαγειρεύει, κάνει πολύ μιαμ ντολμαδάκια μπουκιές, φακές μουτζέντρα (με ρύζι),νηστίσιμο μουσακά αλλά και μελιτζάνες με τυρί και ντομάτα!

Ε, εντάξει, εμείς θα τυλίξουμε τα υλικά αντί να τα κάνουμε σαν ...μιλφέιγ!

Θα χρειαστούμε μελιτζάνες, τυράκι, ένα αυγό, και βότανα της αρεσκείας μας! Α, και μια ή δύο ώριμες ντομάτες!

Πολύ απλή συνταγή, η γεύση θα εξαρτηθεί από το τυρί που θα βάλετε. Αν την θέλουμε λίγο γλυκειά, θα βάλουμε αναρή και χαλούμι ή μυζήθρα και μανούρι!
Αν την θέλουμε πικάντικη τη γέμιση, τότε...φέτα, κεφαλοτύρι ή ένα ελληνικό κάπως σκληρό κατσικίσιο τυρί.

Κόβουμε τις μελιτζάνες μας σε λεπτές φέτες, τις βάζουμε σε νερό με αλάτι και λεμόνι και τις αφήνουμε για λίγη ώρα να ξεπικρίνουν. Σε ένα μπολ, κτυπάμε το αυγό, με μαύρο πιπέρι, βασιλικό, ρίγανη ή κάποιο άλλο ξερό βότανο... Η μαμά μου, βάζει δυόσμο και μαύρο πιπέρι. Εγώ, διαλέγω την ρίγανη, αν έχω φρέσκο σχινόπρασο και γιατί όχι; κόκκινο πιπέρι αντί για μαύρο! :))))))))))

Ακολούθως βάζουμε το τριμμένο σκληρό τυρί (χαλούμι ή κεφαλοτύρι) και το σπαμένο με το πηρούνι, μαλακό λευκό τυρί (αναρή, μυζήθρα, φέτα, μανούρι κλπ). Ανακατεύουμε καλά, με ένα πηρούνι, και βάζουμε το μίγμα στο ψυγείο να σφίξει.

Μετά, στραγγίζουμε τις μελιτζάνες μας και τις τηγανίζουμε. Περιμένουμε για λίγο να κρυώσουν, προθερμαίνουμε όμως το φούρνο, κι αρχίζουμε να φτιάχνουμε τα μπικουτί μας! Παίρνουμε μια φέτα μελιτζάνας, βάζουμε στο κέντρο ένα "φορτωμένο" κουταλάκι μίγμα τυριών και τυλίγουμε προσεχτικά. Τοποθετούμε το κάθε ρολάκι στο ταψί, και το ένα ρολάκι ασφυκτικά κοντά στο άλλο. Να αγαπηθούν και να μην ανοίξουν!

Όταν μπουν όλα τα μπικουτί στο ταψί, τρίβουμε μια ή δύο ώριμες ντομάτες, και περιχύνουμε το φαγητό. Αν θέλουμε, προσθέτουμε μαζί με την τριμμένη ντομάτα και λίγο κεφαλοτύρι ή κάποιο άλλο πικάντικο τυρι.
Ψήνουμε για περίπου είκοσι λεπτά, σε μέτριο φούρνο.


Είναι ένα τέλειο καλοκαιρινό μιάμ!
Μην μου πείτε ότι το καλοκαίρι τελείωσε,
αφού όλοι ξέρουμε ότι στη Μεσόγειο το καλοκαίρι μας κάνει αρμένικη επίσκεψη!

5 σχόλια:

  1. αγαπημενη καλοκαιρινη συνταγη...μου αρεσε ιδιαιτερως η ευφανταστη ονομασια και η περιγραφη στην εκτελεση!
    καλως σας ξανα-βρηκα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πολλά ωραίο θάλασσα, μου άνοιξες την όρεξη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εξανάκαμα τη συνταγή εν πολλά ωραία. Ξέρω την ως rollatini

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τα τρως τα μπικουτί και κάνεις μπούκλες από τη νοστιμιά. Εγώ τα φτιάχνω ρολάκια αλλά με την ονομασία μου εξάψατε την φαντασία!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο τίτλος είναι όλα τα λεφτά!!!Και η συνταγή πολύ νόστιμη θα την φτιάξω γιατί μου αρέσει να έχω περιποιημένα μαλλιά :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή