Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ντιπς. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ντιπς. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 6 Ιουνίου 2011

Απομεινάρια μιας βδομάδας

 
Καύσωνας. Ηλίαση και Έγκαυμα στους ώμους. Όχι, δεν έκανα ηλιοθεραπεία σε παραλία της Κύπρου,κανονική πεζοπορία εντός της Λουκανικούπολης έκανα το Σάββατο για δουλειές. 

Κουραστική και ζεστή η βδομάδα κι ενώ ο καιρός απαιτούσε σαλάτα,αναγκαστικά αποφύγαμε τα ωμά λαχανικά- πλυν της ντομάτας.  Παρά τις προειδοποιήσεις, αγόρασα ντομάτες όλες αυτές τις βδομάδες, και κάποιες έγιναν ψητές, κάποιες γεμιστές, κάποιες σάλτσα. Μερικές σοταρίστηκαν για να προστεθούν σε κάποια μακαρονοσαλάτα, σαν αυτή τη πράσινη θαλασσινή μακαρονάδα, που μπήκε στο τάππερ για το μεσημεριανό της Δευτέρας:


Ξεγελάστηκα, μια βραδιά που πέρασε ένας φίλος του Λάβη, και έφτιαξα βιαστικά ψευδοντάκος σ' ένα μακρογεύμα (μικρογεύμα δεν το έλεγες με τίποτα!) ορεκτικών. Κρύο, φρέσκο, νόστιμο!Ε, αυτή τη φορά όμως ξεχάστηκα και φάγαμε ωμές τις ντομάτες.

Το μακρογεύμα


Ψευδοντάκος από ψητές φέτες ψωμιού, με ελαιόλαδο, φέτα, φρέσκο βασιλικό και ντοματούλες.
Ψητά μανιτάρια.
Γαρίδες σε ντίπ αβοκάντο (αβοκάντο/ελάχιστος χυμός πορτοκάλι/1 κουταλιά ελαιόλαδο/ξηρό βότανο της επιλογής μας/αλάτι/μαύρο πιπέρι)

Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο, ομολογώ πως ήμουν πολύ περήφανη για το ελληνικό τσίζκεϊκ αλλά και για τα ντολμαδάκια μου! ΟΛΕ! Έφτιαξα κουπέπια! Τύλιξα 150 κουπέπια με αμπελόφυλλα μπουκαλιού σε αλάρμη και αεροστεγασμένα (ποτέ ξανά-ήταν σαν χαρτόνια ακόμη και μετά το ζεμάτισμα), και γέμισα μερικές ντοματούλες και κρεμμυδάκια! Ο σεβασμός που έτρεφα μέχρι τώρα για τις γιαγιάδες και τη μάμμα μου, ψήλωσε απότομα. Μια ώρα χρειάστηκα για να τυλίξω τα πρώτα είκοσι :))))), είχα ανοικτό το λαπτοπ στην τραπεζαρία, και πηγαινοερχόμουνα,συγκρίνοντας το τύλιγμα που έδειχνε ένα φιλικό μπλογκ μαγειρικής, με τα δικά μου. Ε, σιγά σιγά μπήκαμε σε ρυθμό, ευτυχώς, και η Παρασκευή νύχτα τελείωσε με το ψήσιμο των κουπεπιών κατά τις 2 το πρωί. Σάουνα η κουζινίτσα, με το που έβαλα το ταψί στον φούρνο, μπήκα κατευθείαν στο μπάνιο.
Το Σάββατο,οι καλεσμένοι παραξενεύτηκαν που οι ντολμάδες είχαν κιμά, είναι συνηθισμένοι στους γιαλαντζί που προσφέρονται στα μπουκάλια και στα εδώ εστιατόρεια...όλα ντολμαδάκια γιαλαντζί και μάλιστα έτοιμα,που πλέουν σε άγνωστο λάδι. Όσα έμειναν, τα έβαλα σε ένα πιατάκι το επόμενο απόγευμα και να η φωτογραφία! :)))))))))))))))))))))))))))))))

Παράξενα φάνηκαν στους Παγοχωρίτες καλεσμένους τα τσιπς αραβικής πίττας και οι διάφορες βουτιές-τζατζίκι,αβοκάντο/γιαούρτι,τυροκαυτερή,πιπεριά. Ο Μεξικάνος ενθουσιάστηκε με τα ελληνικά νάτσος, οι φίλοι μας από άλλες χώρες, είχαν ήδη αρχίσει τις βουτιές. Εδώ ό,τι έμεινε από τα τσιπς με 3 βουτιές...τζατζίκι,αβοκάντο/γιαούρτι και πιπεριά.

Το ντιπ πιπεριάς, παραδοσιακό για την Ελλάδα και για άλλες χώρες των Βαλκανίων: Ψήνουμε στο φούρνο κόκκινες πιπεριές μέχρι να  "μαυρίσουν".Τις αφήνουμε να κρυώσουν ή τις κλείνουμε σε ένα πλαστικό -τάππερ-για να ιδρώσουν, και να ξεφλουδιστούν στο δευτερόλεπτο! Ακολούθως, τις λιώνουμε με το πηρούνι ή στο μιξεράκι μας, μαζί με ελαιόλαδο, αλάτι,σκόρδο...ίσως φέτα, βότανα,λεμόνι ή κάποιο άλλο υλικό που θέλουμε. Φαντασία ελεύθερη.
Η πράσινη βουτιά, φτιάχτηκε με αβοκάντο,σκόρδο, γιαούρτι,ελαιόλαδο,πιπέρι,αλάτι,χυμό λεμονιού.

Τα τσιπς: Κόβουμε σε τριγωνάκια την πίττα, αν θέλουμε προσθέτουμε λάδι,αλάτι,ρίγανη και ψήνουμε στο φούρνο σε χαμηλή θερμοκρασία μέχρι να γίνουν τραγανά σαν τσιπς! Εννοείται πως αν μαγειρεύουμε όλη μέρα, αυτά θα μπουν τελευταία στον ήδη χοτ φούρνο μας! :)))))))

Περισσότερες φωτογραφίες του (προ)περασμένου Σαββάτου δεν κατάφερα να βγάλω. Συνηθισμένα μεζεδάκια Ελλάδος, δεν χρειάζονται παρουσίαση εδώ...τουλάχιστον προς το παρόν.

Πολλά φιλιά,
Τέλεια βδομάδα,εύχομαι!

Σάββατο 19 Απριλίου 2008

Συρματικά- μαγιονέζα


Το πολυμιξεράκι μου το τιμώ ιδιαίτερα! Για όλα σχεδόν τα λαχανικά που θέλουν λιώσιμο, για να φτιάξω πέστο, για μίγμα κρέπας...

Αλλά όταν φτιάχνω κέικ προτιμώ το σύρμα! Διότι με το σύρμα, έχω την δυνατότητα να "νιώθω" την υφή του μίγμτος: αν πραγματικά χρειάζεται περισσότερο αλεύρι ή γάλα.

Την φρέσκα κρέμα επίσης στο σύρμα για να μπορώ να ελέγξω την ταχύτητα και την πιθανότητα "κοψίματος".


Το ίδιο ανακάλυψα πρόσφατα σε μια απόπειρα να φτιάξω μαγιονέζα.

Δεν ακολούθησα τη συνταγή και τις οδηγίες, δεν πανικοβλήθηκα όταν μου έκοψε. Συνέχισα να την ανακατεύω γρήγορα με το σύρμα και τελικά πέτυχε!

Το χρώμα βέβαια με παραξένεψε αλλά σκέφτηκα ότι με την μουστάρδα και το ελαιόλαδο δεν μπορούσε να ήταν και πολύ διαφορετικό το χρωματικό αποτέλεσμα!


Σπιτική μαγιονέζα

Θα χρειαστούμε αυγά, λάδι, λίγη μουστάρδα, λίγο χυμό λεμονιού ή λευκό ξύδι, λίγο αλάτι και πιπέρι!

Στις συνταγές έκαναν λόγο για ένα ποτήρι λάδι και 6 κρόκους!

Πανικοβλήθηκα με τις ποσότητες... τελικά χρησιμοποίησα λιγότερη ποσότητα...και γέμισα ένα μπουκάλι μεσαίου μεγέθους, το οποίο στο ψυγείο μας έχει αντέξει μια χαρά!

Φυσικά καλό είναι να ακολουθήσουμε τις παραδοσιακές συνταγές αν δεν θέλουμε ή δεν αντέχουμε τις εκπλήξεις!

Εγώ χρησιμοποίησα 4 κρόκους, 1/2 ποτήρι ελαιόλαδο, 1 γεμάτο κουταλάκι μουστάρδα, λίγες σταγόνες ξύδι, αλάτι, πιπέρι και ξηρό βασιλικό! (αφού ούτως ή άλλως τον βάζω σχεδόν παντού! ;))))) )


Εκτέλεση:

Χωρίζεις τα ασπράδια από τους κρόκους!

Σε μια μεγάλη κούπα, βάζεις τους κρόκους, το αλατοπίπερο, τη μουστάρδα και το ξύδι,

χτυπάς καλά με το σύρμα να δέσουν τα υλικά και να μας δώσουν ένα όμορφο κρεμώδες μίγμα.

Στη συνέχεια προσθέτουμε λίγο λίγο το λάδι και χτυπάμε με το σύρμα, αδιάκοπα.

Αν φαίνεται να κόβει, δεν πανικοβαλλόμαστε!

Συνεχίζουμε να χτυπάμε, να χύνουμε λίγο λίγο το λαδάκι, να χτυπάμε

μέχρι να τελειώσει το λάδι

και να έχουμε τη μαγιονέζα μας, ομοιόμορφη και λαμπερή!


Τη χύνουμε σε ένα καθαρό και στεγνό μπουκάλι και την τοποθετούμε στο ψυγείο.


Το χρώμα της έτοιμης μαγιονέζας απέχει από αυτό της σπιτικής! Σημαντική η υπενθύμιση! Θα είναι πιο κιτρινωπό, χάρη στους κρόκους και το λεμόνι! Και αν φυσικά χρησιμοποιήσουμε ελαιόλαδο τότε το χρώμα θα είναι μεταξύ αυτού της βιομηχανικής μαγιονέζας και της μουστάρδας!


Φαντάζομαι ότι σκέτη και φυλαγμένη στο ψυγείο είναι η καλύτερη βάση για διάφορες συνταγές με μαγιονέζα!
Ανάλογα με το φαγητό που θα συνοδεύσει, μπορούμε να της δώσουμε κάθε φορά, κάποιο βότανο ή κάποιο άλλο μπαχαρικό! Σε γεμιστά αυγά πχ κάρρι ή κόκκινο πιπέρι, σκόρδο και ψιλοκομμένο άνηθο για ψάρια και θαλασσινά, ρίγανη και γιαούρτι για να την μετατρέψουμε σε σάλαντ ντρέσσινγκ! Ό,τι θέλουμε, ειλικρινά!


*Χρησιμοποίησα ελαιόλαδο για πιο λίγες τύψεις। Παραμυθιάσματος η θερμίδα! αλλά τουλάχιστον μεσογειακά και με υγεία!

:))))))))))))))))))))))))


Πέμπτη 20 Μαρτίου 2008

Βουτιές για Παρέα!


Στις βραδιές dvd καταργήσαμε την πίτσα.

Αποφασίσαμε να έχουμε διάφορα ντιπς μαζί με σέλινο, καρότο ή πίττα ή ακόμα και νάτσος ή πατατάκια...

Ναι, δεν κόψαμε τις πίτσες για την γραμμή σώματος αλλά για την καμπύλη της λιχουδιάς!


Θα σημειώσουμε λοιπόν, κάποια ντιπς. Σαλτοσαλάτες. Σάλσες; Πικάντικες βουτιές;

Δεν ξέρω την ελλληνική ονομασία... Και η "σαλάτα" είναι σκέτη υποκρισία στην συγκεκριμένη μετάφραση.





Ντιπ Τυριών


Υλικά:

Φέτα ή Μανούρι ή Μυζήθρα ή κάποιο φρέσκο λευκό τυρί, μαλακό

1-2 κουταλιές Τυρί Φιλαδέλφια

3 κουταλιές Sauer Cream

φρέσκο κρεμμυδάκι

2-3 κουταλιές νερό

αλάτι, μαύρο πιπέρι


Εκτέλεση:

Λιώνουμε τα τυριά στο πολυμίξερ, προσθέτουμε την ξινή κρέμα, το νερό και τα μπαχαρικά και πολτοποιούμε. Αν δεν έχουμε πολυμίξερ, δυναμώνουμε το χεράκι μας, αφού τα ανακατεύουμε σιφουνικά γρήγορα με το σύρμα μέχρι να πολτοποιηθούν.

Κόβουμε το φρέσκο κρεμμυδάκι σε πολύ πολύ μα πολύ λεπτές ροδέλες.

Τοποθετούμε το ντιπ μας σε ένα μεγάλο μπολ, προσθέτουμε το φρέσκο κρεμμυδάκι κι ανακατεύουμε με ένα πηρούνι.

Αν χρειάζεται, προσθέτουμε λίγο αλάτι.





Βουτιά Αβοκάντο (Γουακαμόλε)


Υλικά:


1 μεγάλο αβοκάντο, ώριμο!

1 ντομάτα, ζουμερή

1 μικρό ή 1/2 μεγάλο κρεμμύδι

λίγος χυμός λεμονιού

αλάτι, πιπέρι, βασιλικός

προαιρετικά: κόκκινη ή πράσινη πιπεριά ή τσίλι (καυτερή κόκκινη πιπεριά)


Εκτέλεση:

Αποφασίζουμε αν θέλουμε το ντιπ αβοκάντο να είναι σαν πουρές ή αν θέλουμε να έχουμε τα λαχανικά μας σε μικρά κομματάκια.

Αν το θέλουμε πουρέ:

αναμιγνύουμε το αβοκάντο, την ντομάτα και το κρεμμύδι και τα πολτοποιούμε. Προσθέτουμε το χυμό λεμονιού, το αλατοπίπερο και τον βασιλικό και ανακατεύουμε.

Μερικοί, αγαπάνε ιδιαίτερα την ξινόκρεμα για αυτό και δεν ξεχνάνε να την συμπεριλάβουν στα υλικά της συνταγής.

Όπως και να ΄χει η βουτιά μας είναι έτοιμη για το μπολ της!


Αν τα θέλουμε σε μικρά κομμάτια, τότε:

Ψιλοκόβουμε το κρεμμύδι. Κόβουμε τις ντομάτες και τελευταίο το αβοκάντο (για να μην μαυρίσει) σε κυβάκια και τα ανακατεύουμε στο μπολ. Προσθέτουμε λίγο ελαιόλαδο,τον χυμό λεμονιού, αλατοπιπερώνουμε, βασιλικώνουμε και είναι έτοιμο για απολαυστική κουταλιά σε ένα κομμάτι πίττα!


Για έξτρα χιτ, μπορούμε να προσθέσουμε μερικές σταγόνες Τεκίλα!



Μελιτζανοσαλάτα


Οκ, η ετοιμασία της μελιτζανοσαλάτας μόνο γρήγορη δεν είναι αφού πρώτα πρέπει να ψήσουμε τις μελιτζάνες! Όμως, παράλληλα με το ψήσιμο, μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο και όταν έρθει η στιγμή, να τις βγάλουμε από τον φούρνο, χρειαζόμαστε μόνο 10 λεπτά! Άρα; Σιγά την δυσκολία! :Ρ :)))))


Υλικά:

2 μελιτζάνες

1 φέτα ψωμί

2 σκελίδες σκόρδο

ελαιόλαδο

χυμός λεμονιού

αλάτι, ρίγανη, πιπέρι


Εκτέλεση:

Ψήνουμε τις μελιτζάνες μας στο φούρνο. Θα είναι έτοιμες όταν μαλακώσουν αρκετά για να τρυπηθούν άνετα με ένα πηρούνι.

Όταν είναι έτοιμες, τις βγάζουμε και τις αφήνουμε στην άκρη, να κρυώσουν.

Ταυτόχρονα, λιώνουμε τον σκόρδο και τρίβουμε το ψωμί.

Όταν οι μελιτζάνες μας κρυώσουν, αφαιρούμε με ένα κουτάλι την ψύχα τους και το βάζουμε σε ένα μπολ. Τις πολτοποιούμε καλά με το πηρούνι προσθέτοντας σιγά- σιγά το ελαιόλαδο. Προσθέτουμε τα υπόλοιπα υλικά και ανακατεύουμε πολύ καλά.

Την τοποθετούμε στο ψυγείο αφού σερβίρεται κρύα!


Αν θέλουμε, στη συνταγή μπρούμε να προσθέσουμε τριμμένη φέτα ή ακόμα κυβάκια κόκκινης πιπεριάς.


Αν μας αρέσει ιδιαίτερα η μελιτζανοσαλάτα, καλό είναι να την φτιάχνουμε σε μεγαλύτερη δόση αφού διατηρείται στο ψυγείο για αρκετές μέρες.




Φέτα Βασιλική


Πρόκειται για ντιπ πέστο


Υλικά:

1 τυρί φέτα

2 δέσμες φρέσκο βασιλικό

ελαιόλαδο

2 σκελίδες σκόρδο

μια χούφτα καρύδια

μαύρο πιπέρι, αλάτι


Εκτέλεση:


Αλέθουμε τα καρύδια. Λιώνουμε τον βασιλικό και το σκόρδο στο πολυμίξερ.

Προσθέτουμε τα καρύδια και σιγά σιγά την φέτα.

Σειρά έχει το ελαιόλαδο και το αλατοπίπερο.

Όταν γίνει ένα ομοιόμορφο μίγμα, το τοποθετούμε για λίγο στο ψυγείο.


Είναι και μια νόστιμη κρύα σάλτσα για μακαρόνια.




Γιαουρτώματα


Υλικά:

1 μεγάλο κουτί γιαούρτι στραγγιστό

Άνηθο ψιλοκομμένο

1 σκελίδα σκόρδο (όχι απαραίτητα)

ελαιόλαδο

μαύρο πιπέρι, αλάτι


Εκτέλεση:


Σε ένα μεγάλο μπολ, ρίχνουμε το γιαούρτι και το άνηθο. Ανακατεύουμε γρήγορα, προσθέτοντας σιγά σιγά το ελαιόλαδο. Αλατοπιπερώνουμε και τοποθετούμε στο ψυγείο!

Γιαρουτώνουμε γευστικότατα,διάφορα λαχανικά, ψωμάκι και φυσικά το σουβλάκι μας...



Ντιπ για σνομπς :Ρ

Υλικά:

Καπνιστός σολωμός

Άνηθος

μαγιονέζα

λίγες σταχόνες χυμός λεμονιού

λίγες σταγόνες βότκας

μαύρο πιπέρι, χοντροαλεσμένο

αλάτι


Εκτέλεση:


Αναμιγνύουμε όλα τα υλικά και πολτοποιούμε.

Τοποθετούμε το ντιπ στο ψυγείο.


Σερβίρεται κρύο με διάφορα κράκερς και αν θέλουμε, γαρνίρουμε με τριμμένη φλούδα λεμονιού, χοντρό μαύρο πιπέρι και κλαδάκια άνηθου.

Είναι μιαμ πάντως! :)))))))



Κρητικός Δύτης

Υλικά:

3 μεγάλες ζουμερές ντομάτες

λίγες μαύρες ελιές

λίγη κάππαρη (τα μπαλάκια όχι τα φύλλα)

τυρί φέτα

ελαιόλαδο

ξύδι λευκό

αλάτι, πιπέρι, ρίγανη


Εκτέλεση:


Κόβουμε σε κυβάκια την φέτα και τις ντομάτες μας, σε μικρές ροδέλες τις ελιές.

Αναμιγνύουμε σε ένα μεγάλο μπολ. Προσθέτουμε την κάππαρη κι ανακατεύουμε ξανά, προσθέτοντας σιγά σιγά το ελαιόλαδο, το ξύδι και τα μπαχαρικά μας.


Τέλεια μεσογειακή βουτιά για παξιμαδάκια!

Φυσικά τρώγεται και με το ...κουτάλι! :Ρ



Προς το παρόν αυτά!

:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))