Παρασκευή 25 Μαΐου 2012

Σοκολατένια cupcakes με αλάτι

3 κεκάκια κάθονται

Την τρέλα με τα cupcakes δεν την προλαβαίνω!
Μάφφινς τα γνώριζα από ...τόση δα,που μας τα έφτιαχνε η μαμά μας και ξαφνικά μια μέρα,άκουσα τη λέξη καπκεηκ.
Παιχνιδιάρικη λέξη. Μου αρέσει.
Τα πλείστα cupcakes που πωλούνται στα καταστήματα δεν μου αρέσουν. Η βουτυρόκρεμα παραείναι γλυκιά,παραείναι ψεύτικη. Για φωτογραφίες όμως είναι τέλεια! Πανέμορφα!

Αρκετά χρόνια αργότερα η καπκεηκμάνια οργώνει τα πάντα! Τα πάντα όμως!
Μαζί με το bubble tea, εδώ κι ένα χρόνο περίπου τα  βλέπεις σε κάθε γωνίτσα της Λουκανικούπολης.
Λείπει μόνο να πάω στο τούρκικο μπακάλικο και να διαφημίζουν καπκεηκς μπακλαβά δίπλα από το σταντ με τα τυριά και τις ελιές.

Ομολογώ ότι πάλεψα αρκετά εναντίον αυτής της μανίας. Σκεπτόμενη τις θερμίδες και τη γλύκα που τριπλασιάζονται με την βουυτυρόκρεμα,τα αποφεύγω όσο γίνεται.

Έλα όμως που είναι πρακτικά και ο φούρνος μου αρνείται να ψήσει μεγάλα κέηκς! Μόνο ...μάφφινς! :)

Οι συνταγές και οι συνδιασμοί αμέτρητοι.

Άρχισα από ένα πολύ βασικό, κέηκ βανίλιας με βουτυρόκρεμα βανίλιας σε μπλε απόχρωση. Την πρώτη φορά ακολούθησα τη συνταγή της joyofbaking ιστοσελίδας.
Μετά αποφάσισα να μετριάσω την ποσότητα της ζάχαρης και να χρησιμοποιώ αγαπημένες συνταγές κέηκ, δοκιμασμένες.

Σε αυτή τη συνταγή,χρησιμοποίησα μια πολύ απλή συνταγή κέηκ σοκολάτας.
Βέβαια ελάττωσα τη ζάχαρη και πρόσθεσα χοντρό,θαλασσινό αλάτι ώστε να ισορροπήσει με την γλύκα του γλάσου.
Το αποτέλεσμα δεν είναι για όσους χρειάζονται "λιποθυμία από ζάχαρη" και σιροπιαστά βυζαντινά γλυκά. Θα ικανοποιήσει όμως όσους αγαπάνε την ισορροπία και την απλότητα.

Σοκολατένια cupcakes με αλάτι
Υλικά (12 μέτρια μάφφινς): 
2 αυγα
1 ποτήρι γάλα
1-1.5 ποτήρι αλεύρι
200γρμ κουβερτούρα μαύρη σοκολάτα
5-6 κουταλιές ζάχαρη
1/5 ποτήρι βούτυρο ή λάδι
1-2 κουταλάκια στιμιαίο καφέ
1-2 κουταλιές κακάο (προαιρειτικά)
χοντρό θαλασσινό αλάτι
1 πρέζα λεπτό αλάτι
1 κλκι b.p.

Ετοιμασία:
Προθερμαίνουμε το φούρνο.
Ετοιμάζουμε τη φόρμα των μάφφινς,τοποθετώντας τις χάρτινες θηκούλες στις θήκες της φόρμας.
Σε μπεν μαρί λιώνουμε την κουβερτούρα και το βούτυρο/λάδι. Όταν είναι έτοιμη,προσθέτουμε το κακάο,τον καφέ και το λεπτό αλάτι.
Σε μια μεγάλη κούπα,κτυπάμε τα αυγά με τη ζάχαρη μέχρι να αποκτήσουμε το κρεμώδες μίγμα. Προσθέτουμε το γάλα και το  b.p. αναμιγνύουμε και τέλος προσθέτουμε το αλεύρι. Θα έχουμε ένα πολύ πυκνό μίγμα,σχεδον σαν ζύμη μπισκότου (όπως στα μπράουνις).
Τώρα θα αναμίξουμε στη ζύμη,τη σοκολάτα. Αργά αργά, με κάθετες κινήσεις ξύλινης κουτάλας,ώστε να εγκλωβιστεί και αρκετός αέρας,που χρειαζόμαστε για την ελαφρότητα του ..κέηκ.
Πασπαλίζουμε τέλος με χοντρό θαλασσινό αλάτι και δίνουμε το μίγμα στα φορμάκια. Αν θέλουμε,πασπαλίζουμε και με επιπλέον θαλασσινό αλάτι το κάθε μάφφιν. (Δεν το έκανα,δεν ξέρω πόσο αλμυρό μπορεί να είναι το αποτέλεσμα)
Ψήνουμε για περίπου ...20-25 λεπτά στους 175°C.

Τα αφήνουμε να κρυώσουν.

Ενώ τα γλυκά μας ψήνονταν,εμείς ετοιμάσαμε το γλάσο.



Θα χρειαστούμε 2 κουτιά τυρί κρέμα (τύπου Φιλαδέλφια), πολλή ζάχαρη άχνη, 1 πρέζα αλάτι,2 κουταλιές βούτυρο,1 βανίλια και 1 κουταλιά γάλα.
Θα κτυπήσουμε αρχικά το βούτυρο με το γάλα και τη ζάχαρη με το σύρμα,και τέλος θα προσθέσουμε λίγο λίγο το τυρί,τη βανίλια και το αλάτι.
 Η ποσότητα της ζάχαρης και του βούτυρο εξαρτώνται από το πόσο γλυκό και "στερεό" θέλουμε το γλάσο μας.
Μπορούμε να παίξουμε με το χρώμα,προσθέτοντας κάποια χρωστική ουσία.
Τοποθετούμε το γλάσο σε κορνέ.


Όταν τα μάφφινς μας κρυώσουν, αφαιρούμε ένα κομμάτι από το κέντρο του κάθε μάφφιν.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο εργαλείο από αυτά που θα βρείτε στα cupcake kits,που βρίσκονται πλέον παντού στην αγορά. Αλλιώς με ένα μαχαίρι,χαράζουμε το κύκλο στο κέντρο και αφαιρούμε προσεχτικά με ένα κουταλάκι.

Δεν πειράζει αν δεν είναι "τέλειο". Φτάνει να μην ανοίξαμε και τον πάτο του μάφφιν! :))))))
Γεμίζουμε το κενό με το κρεμώδες γλάσο και καλύπτουμε όσο θέλουμε και το άνω μέρος του μάφφιν,όσο πιο "προσεγμένα" μπορούμε.

Επειδή αυτά τα cupcakes ήταν για φιλική επίσκεψη και για τον Λάβη,προτίμησα να φαίνονται πιο απλά,πιο "σπιτικά" κι απέφυγα την υπερβολική δόση γλάσου και διακόσμησης.

Σε διαφορετική περίπτωση,δεν υπάρχουν όρια στο παιχνίδι της διακόσμησης...

Τα τοποθετούμε στο ψυγείο και περιμένουμε-αν μπορούμε-για 1 ώρα περίπου.
Κρύα,σχεδόν παγωμένα,το καλύτερο κέηκ για το καλοκαίρι! :)))))))))))


3 κεκάκια κάθονται

13 σχόλια:

  1. Μπραβο ρε Μωβ!!!! :))))

    Εγω αγαπώ τα καπ κέικς γιατι εν ατομικά τζαι παρα μα παρα πολλά χαριτωμένα!!!!! :))))

    Υ.Γ. Οκέι, εν θα μου χρειαστεί το καράτε! χαχαχα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν διάλεγες καράτε,συγγνώμη Πρας μου αλλά θα έτρωγες ξύλο! :))))))))) με αγόρια και νιτζάκια μεγάλωσα,χαχαχα
      Η παρατήρηση σου με βρίσκει σύμφωνη! :)))))))))

      Διαγραφή
  2. Μωβούλα ... υπέροχα τα cupcakes σου.

    Σύμπτωση σήμερα και εγώ cupcake ανέβασα.

    Μου αρέσουν πολύ γιατί είναι κέικ σε δόσεις ... τρώς όσο θες.

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοννα μου,έρχομαι να κεραστώ λοιπόν! :))))))))
      Το πρόβλημα είναι ότι ξεγελάνε και ...τρως όσο θες! :))))))))))
      φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  3. Από τα 3 cupcakes που κάθονται, παίρνω το ένα γιατί μου ... γυάλισε!
    Πόσα μείνανε???
    Υπέροχα Μωβούλα, πολύ λαχταριστά!!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα!! δεν τα πάω καλά με τις επικαλύψεις μου φαίνεται κάτι το πολύ, τα προτιμώ χωρίς ή με κάτι πολύ ελαφρύ.
    Αυτά θα τα έτρωγα έτσι σκέτα με το αλάτι!!
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξανθή μου, στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για μικρά κέηκς αλλά για ατομικές τούρτες για αυτό κι έχεις δίκαιο,κάτι πιο ελαφρύ το προτιμάμε.
      Αν ένα κεηκ είναι ελαφρύ και ζουμερό δεν χρειάζεται καμία επικάλυψη.΄Ελα όμως που είναι τόσο χαριτωμένα όλα όσα βλέπουμε γύρω μας! *δεν τα αγγίζω λόγω ζαχαρένιας επικάλυψης :)))))
      φιλιάααα

      Διαγραφή
  5. Μου αρέσουν πολύ τα cupcakes... πολύ ωραία!!!
    Καλό Σαβ/κο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου, ελπίζω να κεράστηκες τότες! :)))))
      Καλό Σαββατοκύριακο!!!

      Διαγραφή
  6. Μωβ μου τέλεια τα καπκεκάκια σου και μου αρέσει πολύ η επικάλυψη σου! Φιλάκια, καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γειά σου Μωβ, καιρό έχουμε να τα πούμε!
    Μου άρεσε που έβαλες αλάτι, εξάλλου σε cookies με κομματάκια σοκολάτας που έχουν αρκετή ζάχαρη πολλές φορές έχω δει σε συνταγές να βάζουν αλάτι!

    Τη βουτυρόκρεμα και 'γω τη φοβόμουν (δε μου αρέσουν οι βαριές κρέμες), αλλά πέτυχα σπιτικά cupcakes σε μικρό μαγαζάκι και ομολογώ ότι τα τσάκισα!
    Μέχρι τώρα η μόνη επικάλυψη που έχω κάνει σε τέτοια κεκάκια είναι με γκανάς σοκολάτας, ακριβώς για να αποφύγω το πολύ βούτυρο και άχνη!
    Πάντως ένα cupcake δικό σου θα το δοκίμαζα ευχαρίστως!
    Καλή Κυριακή, πολλά φιλιά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Εξαιρετικά τα κεκάκια σου και η κρέμα σαφώς πιο ελαφριά από την απόλυτη βουτυρόκρεμα. Κάπως έτσι την φτιάχνω κι' εγώ όταν θέλω να βάλω από πάνω κρέμα. Αλλά εκεί που εγώ έχω κολλήσει, μιας και το διαβάζω συχνά τελευταίως (και από είδα έχει έρθει και στην Ελλάδα κάπου στα βόρεια προάστεια) είναι το bubble tea. Και μόνον επειδή περιέχει τσάϊ εμένα μου φαίνεται ενδιαφέρον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή